Bye Bye Malay Movie Streamer


Bagi mereka yang baru berjinak-jinak dengan Kodi, mungkin akan terkesan dengan pos ini. Sedih lah, Malay Movie Streamer akan melabuhkan tirainya pada 1 Februari nanti. Kita menantikan add-on yang berkualiti mcm ni. Terutama kalau source DF2U or ACTube guna gvideo. Memang lancar dan sedap menontonnya.

Saya pun tak pasti add-on apakah yang dia maksudkan tu. Kalau yang tahu tu boleh la share kat sini. So kita dapat la menyaport rancangan tempatan.

Atau terpaksalah arrage satu projek komuniti untuk wujudkan satu database source stream, dan dari situ, just gunakan add-on sebagai pengantara. sama je konsepnya dengan MMS ni. Cuma nak kena ada server gak la nak manage source ni.

Comments

  1. Hi Bro..
    Macam mana nk pakai gvideo? dari kodi ke dari website biasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Kodi boleh, web biasa boleh.tengok pos terkini pasa 9movies.to . Kodi tu, biasa bila nak nak stream movie. dia akan listkan source2 stream dari pelbagai server. Biasanya Afdah guna GVideo and 9Movies.to sama gak.

      Delete
  2. Admin..sila pm me fb-master frodo

    ReplyDelete
  3. To install Malay Video Online, go to
    Settings -> 
    Addons on Kodi
    click install from zip file.

    Navigate to the location where you saved the zip file and select the zip file to complete the installation. Upon successful addon setup you will see a confirmation message below kodi.

    Then click addon-install from repo-click malay xbmc-video addon.

    Link: http://bit.ly/malayxbmc102

    Master frodo

    ReplyDelete

Post a Comment