The Glory (2022) - KDRAMA Netflix

 

Rasanya Korea ni memang problem lah. Isu buli banyak dimainkan di dalam filem dan drama. Kali ni mengisahkan Moon Dong-Eun masa sekolah menengah, kaw-kaw kena buli dengan sekumpulan rakan. Depa ni memang target dia sorang saja. 

Teruknya dia kena buli sampaikan badan dia sampai hangit kena masak dengan pelurus rambut. Cilaka punya geng. Tambah pula Cikgu sekolah pun sorang ni cilaka juga, belasah dia cukup-cukup. Sampai dia dendam kesumat. Lama juga diatur dendam dia nak dekat 18 tahun.

Tapi ketahuilah dendam ni buatkan kita tak move-on sebenarnya. Kita lupa nak nikmati hidup kita yang berbaki. Jadi tak terurus dan boleh buatkan kita jadi mental. Dendam ni tak pandai habis. Nanti, mungkin ada orang lain lagi dendam dengan kita.

Tapi sebabkan nak ceritakan kebangkitan, takkanlah dia buat pasal dia move-on. Tak jadi cerita pula. Banyak strategi yang Dong-Eun buat nak pastikan dendam dia terbalas. Kucar kacir jugalah hidup pembuli ni. Cuma terlalu klise bila seorang perempuan yang rupanya seperti psiko mempunyai pesona dan tarikan dua jejaka.Tak cerita korea lah kalau dak ada perebutan cinta.

Tapi cerita ni tergantung sebabnya akan ada Musim ke2.

Comments