Kakuda - Horor Lawak

 

Filem bergenre Seram komedi bagi. Walaupun India Times bagi rating 2/5. Bagi aku kira oklah cerita ni. Untuk santai-santai tanpa perlu peningkan kepala.

Macam ni ceritanya...

Di sebuah bandar kecil di Ratodi. Semua rumah penduduk akan ada satu pintu kecik. Satu pintu besar untuk masuk, dan satu pintu besar untuk hantu. Setiap hari Selasa jam 7.15 malam, akan ada hantu akan melalui setiap pintu di kampung tu untuk check. Kalau ada yang tak buka pintu kecik tu, tuan rumah (orang laki) akan kena sumpahan. Naik bonggol kat belakang (jadi si bongkok) dan hari ke 13 dia akan mati!

Penduduk kampung akan buat upacara awal untuk siapa yang terkena sumpahan ini. Ada extra syarat dan pantang. Hantu ni takkan kacau rumah yang tak ada lelaki. So perempuan selamat. Tapi kalau rumah tu ada orang laki. Lelaki saja yang kena buka pintu tu. Kalau perempuan yang buka. Tak jadi juga. So hantu ni banyak sangat terma. Walaupun di amalkan secara berterusan, tapi orang kampung sendiri tak pasti apa puncanya. Masing-masing dengan teori masing-masing.

Kemudian terjadi pula kena pasangan muda ni. Laki dia kena. So, bini yang tak berapa nak percaya perkara tahyul, cari cara untuk selesaikan masalah ini. Jemput pemburu hantu. Banyak kisah lawak di sebalik untuk selesaikan misteri disebalik kejadian ni dan tentunya untuk pastikan laki dia hidup.

Comments